آیکون ثبت شرکت ها

ثبت شرکت ها

فاصله گذار

ثبت شرکت ها به چند روش رایج همچون ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت موسسه و هلدینگ در ایران انجام می‌شود. هر یک از این روش‌های ثبتی، قوانین و ضوابط مربوط به خود را دارند. پس از ثبت شرکت ها و تایید نام آن، کلیه تغییرات اعم از ورود و خروج اعضا، باید در روزنامه رسمی یا روزنامه کثیرالانتشار درج شود تا افراد ذی‌نفع و همچنین مردم عادی، از این تغییرات مطلع شوند. روند ثبت شرکت و سایر امور مرتبط به آن کمی پیچیده است و به تخصص و تجربه نیاز دارد. کارشناسان حرفه‌ای گروه شاهکار به شما عزیزان کمک می‌کنند تا شرکت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید.

موسسه

کلیه تشکیلاتی که برای مقاصد غیرتجاری مانند خیریه، علمی، ادبی و هنری شکل می گیرند، موسسه نام دارند. هدف برخی افراد از راه‌اندازی موسسه، کسب سود برای اعضا است؛ در این صورت باید تشکیلات خود را از راه‌های قانونی به ثبت برسانند. برای این کار باید به سازمان ثبت شرکت‌ ها مراجعه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. اگر شما نیز به دنبال ثبت موسسه هستید و راه و چاه آن را نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید؛ گروه شاهکار با کم‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان این کار را برایتان انجام خواهد داد.

ثبت تاسیس خاص (شرکت سهامی خاص)

شرکت‌های سهامی خاص طرفداران بسیاری در ایران دارند. سرمایه این شرکت‌ها به سهام تقسیم شده و توسط شرکت‌های موسس، تامین می‌شود. کلیه سهام‌داران به اندازه مبلغ سهامشان در سود و زیان شرکت سهیم هستند. شرکت‌های سهامی خاص مجوز فعالیت در بخش‌های مختلف را دارند؛ اما اغلب در محدوده تجاری و بازرگانی فعالیت می‌کنند. در مجموع با سه نفر سهام‌دار و دو نفر بازرس می‌توانید اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت و تسهیل این فرایند، با کارشناسان ما در گروه شاهکار در ارتباط باشید.

ثبت تاسیس محدود (شرکت مسئولیت محدود)

اولین قدم برای شروع یک کسب‌وکار، ثبت برند یا علامت تجاری است. صاحبان مشاغل با انتخاب نام یا عبارتی خاص برای محصول و خدمات خود، از رقبا متمایز شده و با آن نام در یاد مشتریان ماندگار می‌شوند. وقتی مخاطب هدف، نام علامت تجاری شما را بشنود یا آن را ببیند، فقط ویژگی‌ها و خصوصیات محصولات و خدمات برند شما در ذهن او تداعی می‌شوند.

ثبت برند یا علامت تجاری فقط برای رسمیت بخشیدن به نام و نشان یک کسب‌وکار، محصولات و خدمات آن نیست، بلکه از معیارهای اصلی مطرح شدن در بازارهای داخلی و جهانی نیز به شمار می‌رود. اگر با مراحل ثبت آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که گروه شاهکار در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه برند شما را در اداره مالکیت معنوی به ثبت می‌رساند.

تغییرات

بسیاری از مواقع، سهامداران یک شرکت، پس از شروع و گسترش کار، اقدام به اعمال برخی تغییرات همچون تعویض محل شرکت یا تغییر اعضای هیئت‌مدیره می‌کنند. حتی در برخی مواقع نیز دست به انحلال مجموعه می‌زنند.
هر تغییری که پس از ثبت شرکت صورت گیرد، باید به صورت قانونی در اداره ثبت بررسی و سپس تایید شود. اگر این تغییرات در سامانه وارد نشود یا در روزنامه رسمی به ثبت نرسد، هیچ وجه قانونی نخواهند داشت. کارشناسان گروه شاهکار، برای ثبت تغییرات شرکت شما در کنارتان خواهند بود.

شرکت سهامی عام

برای تاسیس شرکت سهامی عام موسسان باید تامین حداقل ۲۰درصد از سرمایه را برعهده گیرند. در این شرکت‌ها، بخشی از سرمایه توسط فروش سهام به مردم عادی تامین می‌شود.

حداقل سرمایه سهامی عام ۵ میلیون ریال است و یکی از بهترین و کم سرمایه‌ترین روش ها برای ثبت شرکت محسوب می‌شود. برای اطلاع از مراحل تاسیس شرکت سهامی عام و مدارک مورد نیاز آن، از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید. ما در کلیه مراحل ثبت شرکت در کنار شما خواهیم بود.

شرکت تضامنی

 شرکت تضامنی از انواع شرکت‌های تجاری است که اعتبار شرکا در آن بسیار اهمیت دارد. این شرکت ها به منظور انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود.

اگر مشکل مالی در شرکت تضامنی رخ دهد و اموال شرکت کفاف ندهد، کلیه شرکا باید در پرداخت دین مشارکت کنند. اگر با نحوه راه‌اندازی شرکت تضامنی، تفاوت شرکت تضامنی و سهامی و حتی شرایط خروج شریک از شرکت تضامنی آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید؛ کارشناسان گروه شاهکار به بهترین نحو ممکن شما عزیزان کمک خواهند کرد.

شرکت تعاونی

هدف از ثبت شرکت تعاونی با سایر شرکت‌ها همچون سهامی عام و خاص بسیار متفاوت است. این شرکت‌ها در مواقع بروز تورم و گرانی تشکیل می‌شوند تا به اوضاع اقتصادی آشفته و رفاه شرکا کمک کنند. طبق اساسنامه شرکت تعاونی، افراد نیازمند و کم درآمد جامعه، تحت پوشش شرکت قرار می گیرند.

اگر قصد تاسیس شرکت دارید؛ اما با نحوه ثبت انواع شرکت تعاونی، شرایط و مدارک مورد نیاز آن آشنا نیستید؛ کارشناسان گروه شاهکار شما را راهنمایی می‌کنند و در کلیه مراحل در کنارتان خواهند بود.

شرکت منطقه آزاد

در تعریف شرکت منطقه آزاد باید بگوییم که این شرکت‌ها در مناطق آزاد ثبت می‌شوند و مزایای متعددی دارند. در این مناطق، بسیاری از قوانین سخت‌گیرانه اعمال نمی‌شوند و همچنین هیچ حق گمرکی به کالاهای ورودی و خروجی از این منطق تعلق نمی‌گیرد.

ثبت شرکت منطقه آزاد، شرایط و ضوابط خود را دارد. اگر به فکر گسترش کسب‌وکار و درآمد خود هستید و قصد راه‌اندازی شرکت در مناطق آزاد را دارید؛ حتما از یک یا چند متخصص کمک بگیرید. کارشناسان گروه شاهکار به شما کمک می‌کنند تا شرکت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت و راه‌اندازی کنید.

هلدینگ

هلدینگ، یک شرکت سهامی شامل چندین زیرمجموعه است و مسئولیت اداره هر مجموعه را هیئت‌مدیره شرکت اصلی بر عهده دارد. هلدینگ‌ها به چهار دسته هلدینگ‌های محصولی، هلدینگ‌های زنجیره تامین، هلدینگ‌های مختلط و هلدینگ‌های بزرگ تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام شرایط و مراحل خاصی برای دریافت مجوز دارند. اگر زمان کافی برای دریافت مجوز ندارید یا طی این فرآیند برایتان دشوار است، گروه شاهکار همه مراحل ثبت را در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه برایتان انجام خواهد داد.

تایید نام

نام هر شرکت، شناسنامه آن شرکت است و روی برندسازی و بازاریابی تاثیر مستقیم دارد. با یک انتخاب درست، بخشی از موفقیت کسب‌وکار خود را تضمین خواهید کرد. این نام باید در فرآیند ثبت شرکت به ثبت برسد. تعدادی نام انتخاب کنید و آن را برای اداره ثبت شرکت‌ها بفرستید؛ در صورتی که اسامی انتخابی متناسب با قوانین و مقررات این شرکت باشند و مشابه آن‌ها وجود نداشته باشد، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت تایید می‌شوند. اگر در انتخاب نام شرکت تردید دارید یا اطلاعاتتان در زمینه ثبت و تایید نام ناقص است، کارشناسان گروه شاهکار شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد.

تمدید اعضا

در برخی موارد، شرکت‌ها بر اساس قوانین و اصول خاص، اقدام به تعویض اعضای هیئت مدیره می‌کنند که به این کار، تمدید اعضا هیئت مدیره و بازرسین گفته می‌شود. برای تمدید اعضا باید یک صورت جلسه ثبت و ضبط و سپس برای اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شود. طی این مراحل، شرایط خاص خود را دارد و شاید کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما اصلا جای نگرانی نیست. برای تسهیل کلیه امور شرکت خود از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

ورود و خروج اعضا

در کلیه شرکت‌ها اعم از سهامی عام، سهامی خاص یا مسئولیت محدود، ورود و خروج افراد یا کاهش سرمایه طی چندین مرحله انجام می‌شود. در این مواقع باید در ابتدا مراحل قانونی طی شده و سپس آگهی آن در روزنامه درج شود. ورود و خروج افراد فقط با دلایل خاص صورت می‌گیرد و شرایط مخصوص به خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان حاضر در گروه شاهکار در ارتباط باشید.

Instagram WhatsApp WhatsApp Telegram