آیکون وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی

وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی

فاصله گذار

بسیاری از کسب‌وکارها در روند کاری خود با وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی سر و کار دارند و باید برخی پروانه‌ها، مجوزها و استاندارها که در زیر آمده‌اند را از این وزارت‌ها دریافت کنند.

اگر طی این مراحل برایتان دشوار است؛ اطلاعات کافی در مورد آن‌ها ندارید یا مشغله کاری اجازه رسیدگی به این امور را به شما نمی‌دهد، کارشناسان مجرب گروه شاهکار، در کلیه مراحل پیگیری و اخذ مجوزها و استانداردهای وزرات بهداشت و تجهیزات پزشکی در کنار شما هستند.

سیب سلامت صنعتی

مجوز سیب سلامت صنعتی، نشان سازمان غذا دارو است و به محصولات سالم (کالری پایین، فاقد اسیدهای چرب و افزودنی‌های شیمیایی، سرشار از مواد طبیعی) تعلق می‌گیرد. این نشان، با هدف ارتقای کیفیت محصولات و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان صادر می‌شود و دو سال اعتبار دارد.

اگر شرایط لازم برای اخذ نشان سازمان غذا و داور را داشته باشید، باید مراحل دریافت سیب سلامت صنعتی را طی کنید. در صورتی که در این مسیر با مشکل مواجه شدید، از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

سیب سلامت خانگی

کلیه محصولات خانگی که کلیه استانداردهای تعریف شده سازمان غذا و دارو را داشته باشند، موفق به دریافت سیب سلامت خانگی می‌شوند. این نشان، دو سال معتبر است و پس از پایان اعتبار، محصولات مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پس از اینکه محصول شما مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت باید مراحل دریافت سیب سلامت خانگی را پشت سر بگذارید. شما عزیزان می‌توانید با کمک کارشناسان گروه شاهکار، این فرایند را در زمان کوتاه‌تر انجام دهید.

پروانه بهداشت IRC

پروانه بهداشت IRC، شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که توسط سازمان غذا و دارو به محصولات دارویی، مکمل‌های غذایی، مواد غذایی و آشامیدنی و محصولات آرایشی و بهداشتی داده می‌شود. برای دریافت پروانه بهداشت IRC باید در ابتدا وارد سامانه صدور پروانه ثبت شوید و سپس مراحل را طی کنید. محصول یا محصولات شما پس از بررسی‌های لازم، تایید می‌شود و پروانه IRC به آن تعلق می‌گیرد. برای دریافت سریع و بدون دردسر این شناسه، از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

گواهی حلال

گواهی حلال به مواد غذایی، محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی داده می‌شود و تضمین می‌کند که کلیه محصولات با رعایت احکام شرعی تولید شده‌اند. این گواهی، اطمینان مشتری را جلب می‌کند و باعث تقویت برند و فروش بیشتر می شود؛ همچنین به جهانی شدن برند نیز کمک می‌کند. گواهی حلال، سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید و استعلام است. پیشنهاد ما این است که برای تسریع روند دریافت گواهی حلال از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

ایران کد

ایران کد، سیستمی برای شناسایی، طبقه‌بندی و کدگزاری کالا به شمار می‌رود و حکم شناسنامه دارد. در اصل، بارکدهایی که روی کالاهای داخل فروشگاه مشاهده می‌کنید، همان ایران کد است. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه مدارک لازم، اقدام به دریافت ایران کد کنند.

دریافت ایران کد، از قاچاق کالا جلوگیری می کند و قابلیت برقراری ارتباط با سیستم‌های کدینگ بین‌المللی را دارد. اگر با نحوه دریافت ایران کد و مزایای آن آشنا نیستید یا زمان کافی برای طی کردن این فرایند را ندارید، کارشناسان گروه شاهکار با کمال میل به شما کمک خواهند کرد.

GMP

گواهی Good manufacturing practice، که به اختصار، GMP نامیده می‌شود، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، برای بررسی صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی تدوین شده است. شرکت‌هایی که متقاضی دریافت گواهی GMP هستند، باید فاکتورهای سلامت و ایمنی را در بسته‌بندی مواد غذایی، داروها و دستگاه‌های پزشکی رعایت کنند.

گواهی GMP باعث تولید محصولات بهینه با حداقل میزان مواد آلوده و خطرناک می‌شود و برای کلیه شرکت‌های بزرگ و کوچک، واجب و ضروری است. برای تسریع روند دریافت این گواهی، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

پروانه تجهیزات پزشکی

شرکت‌های تجهیزات پزشکی به سه گروه تجهیزات و ابزارهای پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات دندانپزشکی تقسیم می‌شوند. کلیه این شرکت‌ها برای واردات تجهیزات پزشکی از قبیل تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات اورژانس، وسایل چشم‌پزشکی و دندانپزشکی و سایر اقلام کوچک همجچون چسب و باند، باید پروانه بهره برداری تجهیزات پزشکی دریافت کنند؛ در غیر این صورت، کالا قاچاق محسوب می‌شود.

مدارک مورد نیاز و مراحل اخذ پروانه ساخت تجهیزات پزشکی یا تمدید این مجوز، کمی پیچیده و دشوار است. اگر در این راه از کمک کارشناسان گروه شاهکار استفاده کنید، سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

ثبت نمایندگی تجهیزات پزشکی

ثبت نمایندگی تجهیزات پزشکی با نظارت ویژه انجام می‌شود. شرکت‌هایی که قصد تولید، واردات یا صادرت این تجهیزات را دارند، باید با ورود به سامانه IMED و تکمیل اطلاعات و مدارک خواسته شده، شرکت خود را به صورت رسمی ثبت و فعالیتشان را آغاز کنند.

تجهیزات پزشکی به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند؛ ازاین‌رو ثبت نمایندگی در اداره تجهیزات پزشکی، مشکلات خاص خود را دارد. کارشناسان گروه شاهکار به شما کمک می‌کنند تا روند ثبت نمایندگی تجهیزات پزشکی خود را تسریع کنید و در این مسیر به دردسرهای کمتری مواجه شوید.

TTAC

تیتک (TTAC)، همان سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت دارو است. این سامانه پس از بحران‌های ارزی سال ۹۲ و با هدف رهگیری کالاهای سلامت‌محور و ارز اختصاص داده شده به آن‌ها راه‌اندازی شد. کلیه فعالان در عرصه پخش، توزیع، صادرات و واردات محصولات غذایی، دارویی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه TTAC هستند. اگر با نحوه ثبت اطلاعات و دریافت TTAC آشنا نیستید، حتما از کارشناسان گروه شاهکار کمک بگیرید.

IMED

آیمد یا IMED، سازمان تجهیزات پزشکی کشور است که به نمایندگی از وزارت بهداشت و درمان، روی سلامت، کیفیت و اصالت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نظارت می‌کند. کلیه فعالان عرصه تجهیزات پزشکی باید مجوزهای تولیدات، واردات، صادرات و عرضه کالا را از آیمد دریافت کنند. حوزه وظایف این سازمان بسیار گسترده است. برای آشنایی بیشتر با سازمان تجهیزات پزشکی و نحوه دریافت IMED، از کارشناسان مجرب گروه شاهکار کمک بگیرید. این عزیزان، مجوزهای مورد نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملا قانونی از IMED دریافت خواهند کرد.

تایید آزمایشگاه

فرمولاسیون

Instagram WhatsApp WhatsApp Telegram