آیکون حسابداری و مالیاتی

حسابداری و مالیاتی

فاصله گذار

آشنایی با امور مالیاتی و حسابداری هر شرکت به مدیریت هزینه‌ها و نحوه پرداخت مالیات‌ها کمک به‌سزایی می‌کند؛ همچنین مواردی مانند کد کارگاهی، کد اقتصادی و مالیات بر ارزش افزوده نیز در دسته‌بندی امور حسابداری و مالیاتی قرار می‌گیرند. برای مثال اگر یک شرکت کد اقتصادی نداشته باشد، به رسمیت شناخته نمی‌شود و در فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه خواهد شد. برای پیگیری امور مالیاتی و حسابداری به یک یا چند متخصص نیاز دارید. کارشناسان مجرب گروه شاهکار، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه، شما را در این امور یاری می‌کنند.

کد اقتصادی

پس از تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی و اقتصادی کشور، یک شناسه ۱۲ رقمی به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد که آن را کد اقتصادی می‌نامند. افراد پس از ثبت شرکت فقط دو ماه برای دریافت کد اقتصادی فرصت دارند. بدون داشتن این کد، انجام بسیاری از کارها مانند عقد قرارداد، افتتاح حساب بانکی برای شرکت، شرکت در مزایده‌ها و همچنین اخذ گرید شرکت امکان‌پذیر نیست. اگر سررشته‌ای در انجام کارهای مالیاتی ندارید، تشکیل پرونده کد اقتصادی و پیگیری آن را به کارشناسان گروه شاهکار بسپارید. در این مجموعه، کلیه امور حسابداری و مالیاتی به وکالت از شما و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کد کارگاهی

شناسه‌ای ۱۰ رقمی که توسط سازمان تامین اجتماعی به شرکت‌ها و کارگاه‌ها داده می‌شود، کد کارگاهی نام دارد. سه رقم اول این کد نشان‌دهنده شعبه سازمان تامین اجتماعی، سه رقم دوم نشان‌دهنده نوع فعالیت شرکت یا کارگاه و ارقام باقی مانده، شماره پرونده است. کلیه کارفرمایان برای بیمه کردن کارگران و کارمندان خود به این کد نیاز دارند. کارفرما به منظور دریافت کد کارگاهی باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعبه‌های تامین اجتماعی مراجعه کند. پس از تشکیل پرونده و دریافت کد، کارفرما موظف است هر ماه لیست کارکنان را با جزئیات کامل برای سازمان ارسال کند. برای آشنایی بیشتر با این کد و نحوه دریافت آن، کارشناسان حاضر در گروه شاهکار شما را راهنمایی می‌کنند.

ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیمی است که با توجه به تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه‌شده با ارزش کالا و خدمات خریداری شده، در یک دوره معین، محاسبه می‌شود. این مالیات به سه نوع تولیدی، مصرفی و درآمد تقسیم می‌شود. مصرف‌کنندگان موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند. این مالیات توسط فروشندگان جمع‌آوری می‌شود و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد. مالیات بر ارزش افزوده بحث بسیار گسترده و پیچیده‌ای است و به تخصص نیاز دارد. اگر حوصله یا زمان کافی برای سر و کله زدن با این امور را ندارید، کارشناسان گروه شاهکار در کلیه مراحل در کنار شما خواهند بود.

پیگیری امور مالیاتی

سازمان امور مالیات با راه‌اندازی یک سامانه الکترونیکی، انجام کلیه این امور را تسهیل کرده است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید پرونده‌های مالیاتی را استعلام و نسبت به پرداخت مالیات‌ها اقدام کنید؛ همچنین پرونده‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به ثبت برسانید. اگر برای پیگیری امور مالیاتی به یک متخصص نیاز دارید تا کارها را به بهترین نحو انجام دهد. اصلا نگران نباشید، کارشناسان حاضر در گروه شاهکار، در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

روزنامه رسمی

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت، درج آگهی در روزنامه رسمی است. پس از طی مراحل قانونی، متقاضی به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی باید آگهی راه‌اندازی شرکت را در روزنامه رسمی ثبت و سپس فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کند. ثبت نکردن شرکت در روزنامه رسمی، مساوی با سرپیچی از قانون است. برای انجام این کار باید وارد سایت روزنامه شوید و اطلاعات لازم را بارگذاری کنید. اگر طی این فرایند برایتان دشوار است یا زمان کافی برای انجام آن ندارید، گروه شاهکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرکت شما را در روزنامه رسمی ثبت می‌کند.

روزنامه کثیر

اطلاعات مربوط به شرکت‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار همچون ایران، همشهری، اطلاعات و شرق به چاپ می‌رسد تا از این طریق به ذی‌نفعان شرکت، افراد عادی و سایر کسب‌وکارها اطلاع‌رسانی شود. این روزنامه‌ها پیش از ثبت هر شرکت تعیین شده‌اند و برای تغییر آن‌ها باید در مجمع عمومی یک صورت جلسه ثبت کنید. تاسیس یا تغییر شرکت‌ها باید در این روزنامه‌ها درج شوند. برای انجام کلیه امور مربوط به ثبت شرکت از جمله درج در روزنامه کثیرالانتشار، با متخصصان حاضر در گروه شاهکار در ارتباط باشید. این عزیزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارهای ثبتی شما را به نحو احسن انجام خواهند داد.

دفاتر پلمپ

پس از ثبت شرکت، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به دفاتر پلمپ نیاز دارند تا هزینه‌ها و درآمدهای خود را به آن‌ها اظهار کنند. این دفاتر به صورت روزنامه یا دفتر کل در اختیار افراد قرار می‌گیرد. از دفاتر پلمپ برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و دریافت کارت بازرگانی نیز استفاده می‌شود. اگر با این دفاتر آشنا نیستید یا شرایط و نحوه دریافت آن‌ها را نمی‌دانید، کارشناسان گروه شاهکار، کلیه امور زیر را برای شما انجام خواهند داد.

درخواست دفاتر پلمپ

ثبت دفاتر پلمپ

پیگیری دفاتر پلمپ

هزینه دفاتر پلمپ

پرداخت دفاتر پلمپ

گروه شاهکار در راه‌اندازی شرکت و سایر امور مربوط به آن از ابتدا تا انتها و قدم به قدم در کنار شما خواهد بود. با خیال آسوده با ما همراه شوید.

Instagram WhatsApp WhatsApp Telegram